Monitoria como espaço de formação docente inicial em Biologia sensível à diversidade cultural

Authors

  • Geilsa Costa Santos Baptista Universidade Estadual de Feira de Santana
  • Laryssa Carneiro Santos Universidade Estadual Feira de Santana

DOI:

https://doi.org/10.31639/rbpfp.v11i22.284
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Abstract

We present and discuss the results of a qualitative study whose objective was to analyze the contribution of a monitoring, in a curricular component of the Degree in Biological Sciences in State University of Feira Santana, to the formation of the teaching identity of a student sensitive to cultural diversity. It is an autobiography, with data collection based on field annotations and Context Analysis. Four thematic categories were generated, indicating that the monitoring contributed to the awareness of the student about the need for attention and consideration of the cultural diversity present in the classroom, and the respect of the different knowledge and practices present in the school universe.

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Published

2019-12-02

How to Cite

BAPTISTA, G. C. S.; SANTOS, L. C. Monitoria como espaço de formação docente inicial em Biologia sensível à diversidade cultural. Formação Docente – Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação de Professores, [S. l.], v. 11, n. 22, p. 95–110, 2019. DOI: 10.31639/rbpfp.v11i22.284. Disponível em: https://revformacaodocente.com.br/index.php/rbpfp/article/view/284. Acesso em: 3 jul. 2024.