Formação de professores de educação infantil em Portugal e no Brasil: uma conversa com Maria do Céu Roldão

Authors

  • Marineide de Oliveira Gomes

DOI:

https://doi.org/10.31639/rbpfp.v8i15.147
Abstract views: 360 / PDF downloads: 824

Keywords:

Teacher training, Educational Research, Higher Education

Abstract

This paper reflects on the teachers training in Portugal and Brazil, with the specific source an interview con-ducted by the author of this article with the Portuguese researcher Maria do Céu Roldão. The objective of this work was to deepen the reflection on the topic of the teacher training for professional practice in higher education in the field of educational research, with extensive production in both countries.

 

Downloads

Download data is not yet available.
 PlumX Metrics

References

ROLDÃO, M.C. Considerações finais: questões emergentes. In MACHADO, E.; COSTA, N.; ALVES, P. (Orgs.). Avaliação do desempenho docente: compreender a complexidade, sustentar a decisão. Santo Tirso: De Facto Editores; Universidade de Aveiro, 2013. p.167-182.

Published

2016-12-31

How to Cite

GOMES, M. de O. Formação de professores de educação infantil em Portugal e no Brasil: uma conversa com Maria do Céu Roldão. Formação Docente – Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação de Professores, [S. l.], v. 8, n. 15, p. 163–178, 2016. DOI: 10.31639/rbpfp.v8i15.147. Disponível em: https://revformacaodocente.com.br/index.php/rbpfp/article/view/147. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Articles

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.